It-hjælp

IT-Café på Helsinge Bibliotek

25.01.21
Få hjælp til tablet, smartphone og PC, m.m. hver tirsdag kl. 15.30 - 17.00 i Datastuen.

Til dig der har brug for hjælp til forskellige IT udfordringer og onlineløsninger som:

  • NemID/MitID
  • Tablet
  • PC
  • Printer
  • Programmer/APP´s
  • Internettet
  • e-mails
  • Smartphone
  • Borger.dk
  • Sundhed.dk
  • Digital post
  • e-Boks
  • Rejseplanen m.m. 
     

Få hjælp til MitID af de frivillige i datastuen på Helsinge bibliotek

Mange er i gang med at skifte fra NemID til MitID og det giver lange ventetider hos Borgerservice.
Via din bank får du besked på, hvornår du skal oprette dit MitID.

Hvis du har en Smartphone, der opfylder nedenstående kriterier, NemID og et nyere Pas med chip (udstedt efter1. januar 2012), kan du få hjælp.
Husk at medbringe:

  • Din smartphone
  • Dit NemId med papkort eller app. (Du skal beholde dit NemID ind til videre, da der er tale om en glidende overgang)
  • Dit Pas

MitID krav til din mobiltelefon:
For at bruge MitID på din mobiltelefon eller tablet, skal du have et operativsystem og en internetbrowser, som understøtter brug af MitID og MitID app.
Det betyder at din mobiltelefon pr. 1/6-2021 skal være enten:

  • Android (Google) 7, 8, 9, 10 og 11 eller nyere med seneste udgave af Google Chrome, in-app (Custom tabs) eller Samsung Browser 14 internetbrowser eller
  • Apple iOS 12, 13 og 14 eller nyere med seneste udgave af Mobile Safari, Google Chrome eller in-app (SFSafari View Controller) internetbrowser.

Anvender du et andet operativsystem eller en anden internetbrowser kan det ikke garanteres at MitID vil fungere. 
Har du ikke ovenstående eller vil du ikke bruge MitID appen på din smartphone er der andre løsninger, i så fald skal du bestille tid hos Borgerservice for at få hjælp der.

Her kan du se hvilke IT-ambassadører, der har vagt